9 tipov, čo jesť po cvičení

·         Praženica z vajíčok
Je pravda, že vajíčka obsahujú cholesterol a sú tučné. No napriek tomu obsahujú aj množstvo prospešných látok pre telo a po cvičení sú odporúčané na konzumáciu.

dezert

·         Proteín
Keď cvičíte, nejde to bez toho, aby vám nerástli (hoci po troche) svaly. Proteín je výborný na rast svalov. Je to oveľa krajšie, keď vaše telo oplýva skôr svalmi ako tukmi. Neriaďte sa pri tom vašou hmotnosťou, pretože svaly sú hutnejšie ako tuky. Na cm3 sú ťažšie ako tuky.

·         Avokádový toast
Ak ste niekedy ochutnali čisté surové avokádo, pravdepodobne vám asi nezachutilo. No je to perfektná náhrada za maslo do rôznych nátierok. Po cvičení vás avokádový toast nielen dostatočne zasýti, ale aj dodá potrebné vitamíny.

mandle

·         Proteínová tyčinka
Je to podobné ako so samotným proteínom. Ale proteínové tyčinky sa väčšinou vyrábajú sladké, takže ak vás po cvičení trápi vlčí hlad po sladkom, proteínová tyčinka je to pravé.

·         Tvaroh s ovocím
Ovocie je samé o sebe plné vitamínov, takže s ním určite nič nepokazíte. Tvaroh k tomu ešte pridá a určite vám ho mnoho ľudí odporučí po cvičení pre jeho vynikajúce vlastnosti.

·         Grécky jogurt s ovocím
Pri jogurte s ovocím je to podobné ako pri tvarohu s ovocím. Zložka ovocie zostala, pretože je sama o sebe veľmi prospešná. A jogurt je najlepší biely doma vyrobený, ale ak nemáte kapacitu na výrobu, tak môže byť aj kupovaný. Ak nemáte radi chuť bieleho jogurtu, môžete si ho trochu dosladiť medom.

·         Losos a tuniak
Ryba na masle je vynikajúca a jednoduchá na prípravu. Ak si k nej spravíte zopár mrkvových alebo zelerových hranoliek určite nič nezanedbáte.

·         Jablko a arašidové maslo
Jablko je veľmi vďačné ovocie, pretože ho má skoro každý doma v záhrade, takže si ho môže dopriať kedy len chce. Ak máte dobrú pivnicu, tak tam vydrží až do jari. Arašidové maslo však patrí medzi nedostatkový tovar a napríklad v lidli ho majú len, keď je americký týždeň. Nie každému zachutí, takže odporúčam ho najprv u známych ochutnať a až potom si kúpiť domov celý pohár.

avokádo

·         Sušené ovocie a orechy
Samozrejme nie na kilá, pretože orechy obsahujú dosť veľa tukov, hoci prospešných, ale predsa sú tam. A ovocie obsahuje nadbytočný cukor, častokrát sušené ovocie v obchode ešte docukrovávajú, keď ho sušia. Preto si skúste radšej usušiť vlastné ovocie. Odporúčaná denná dávka orechov predstavuje veľkosť vašej pästi. 

9 tipov, čo jesť po cvičení
Ohodnoťte příspěvek